حمله به راهبه لبنانی به دلیل حمایت از غزه و محور مقاومت

حمله به راهبه لبنانی به دلیل حمایت از غزه و محور مقاومت

در روزهای گذشته، کلیپی از یک راهبه و معلم به نام "مایا زیاده" در یک مدرسه مسیحی لبنانی در فضای مجازی پخش شد که او خطاب به کودکان حاضر در مدرسه، برای کودکان غزه و جنوب لبنان و مردان مقاومت مدافع لبنان دعوت به دعا می کرد. جریانهای رادیکال مسیحی علیه این راهبه حملاتی توهین آمیز به راه انداختند. این جریان ها و مخالفان محور مقاومت، از وی به تهمت شستشو دادن اذهان دانش آموزان انتقادات شدیدی کردند. اکثر رسانه های لبنانی نیز علیه این راهبه موضعگیری کردند از جمله شبکه "الجدید" که از آغاز جنگ علیه غزه ادعای طرفداری از اهالی و شهدای غزه میکرد.

گفته شده است، پس از اعتراضات اولیای دانش آموزان از اینکه یک معلم به بحث های سیاسی می پردازد، اقداماتی علیه وی اتخاذ شده و تصمیم بر منزوی کردن و اخراج از مدرسه مربوط گرفته شده است.

	حمله به راهبه لبنانی به دلیل حمایت از غزه و محور مقاومت

اما از طرفی دیگر، چهره های برجسته لبنانی چه در داخل لبنان امثال جبران باسیل چه در خارج، از خانم زیاده و موضع ایشان حمایت وطرفداری کردند. به نظر این افراد، خطاب این راهبه شریف خطاب آزادگان دیانت مسیحی است در لبنان و خطاب حضرت مسیح، که تاکید بر محبت و ایستادگی در برابر ستمگران در خود دارد.

به گفته جبران باسیل رئیس جنبش آزاد ملی (التیار الوطنی الحر): "صرف نظر از هر گونه اختلاف سیاسی، ثوابتی وجود دارد که ما از آنها عدول نمی‌کنیم: هر که برای لبنان شهید شود، شهید وطن است. شهیدان ما در جنوب کشور شهیدان لبنانی هستند هرچند ما با شعار "در راه قدس" مخالف هستیم. اگر خواهر مایا زیاده از شاگردانش می خواهد که برای مردان، زنان، کودکان و شهدای جنوب دعا کنند، در واقع او تعالیم عیسی مسیح را به کار گرفته است. و ما قدردان خواهر مایا هستیم و با او ابراز همبستگی میکنیم".

ضمن ابراز همبستگی و حمایت از راهبه لبنانی، اداره یکی از مدارس جنوب لبنان از خانم زیاده دعوت کرد تا در مدرسه خود با حقوق مضاعف تدریس کند.

باسیل: أن تطلب الأخت مایا زیادة من تلامذتها أن یصلّوا للجنوب إنما هی تطبق تعالیم السید المسیح

الراهبة المقاوِمة التی سارت علی خطی الثائر الأوّل: أیّ إعلام «یرجم» الأخت مایا زیادة؟

کد خبر 18918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =